מעמד שונה לעובר

מאת: אלכס

אל:

תגובה ל: מעמדם של עוברים שנכתבה ב21:41:35  28.05.2005


שמעתי שמעמדו של העובר ביהדות בימים הראשונים של ההריון פחות ממעמדו לאחר תקופה מסוימת (נדמה לי שלאחר 40 יום אבל לא בטוח), משהו יודע מאיפה המקור לזה, ומדוע?

תגובה (אראל):

ע"פ דברי הקורא (בפורום דרישת ה' באמצעות חקר המקרא ): ניתן להסיק מהפסוקים (שמות כא 23-25): " וְאִם אָסוֹן יִהְיֶה - וְנָתַתָּה נֶפֶשׁ תַּחַת נָפֶשׁ. עַיִן תַּחַת עַיִן, שֵׁן תַּחַת שֵׁן, יָד תַּחַת יָד, רֶגֶל תַּחַת רָגֶל. כְּוִיָּה תַּחַת כְּוִיָּה, פֶּצַע תַּחַת פָּצַע, חַבּוּרָה תַּחַת חַבּוּרָה  "  - שה"אסון" אפשרי רק כאשר לעובר כבר יש עין, שן, יד, רגל, וגוף שיכול לקבל כוויה, פצע, או חבורה. לפי זה, מעמדו של העובר כאשר יש לו איברים, שונה ממעמדו של עובר שעדיין אין לו איברים. אבל אני לא יודע אם זה קשור דווקא ל-40 יום.

אולם, תינוק נולד בלי שיניים: http://www.dentalinfo.co.il/metopalim/children/child_index.htm )....  זה מערער את כל הטענה שלי שה"אסון" מתייחס למות הילדים. מכיוון שהביטוי "שן תחת שן" יכול להתייחס רק לאם, אפשר להסיק מכאן שגם הביטוי "נפש תחת נפש" מתייחס רק לאם.

תגובות