ואני הייתי מבין (דניאל ח' 5) ואין מבין (דניאל ח' 27)

מאת: רמי ניר

נכתב ב: 05:15:02  10.11.2010, כתוספת/תגובה ל: דניאל ח

דניאל מתעד (פרק ח') את חזון "הַזָּעַם" = "וַאֲנִי הָיִיתִי עַל-אוּבַל אוּלָי"...
שהוא חזון "לְיָמִים רַבִּים" = "עַד עֶרֶב בּוֹקֶר אַלְפַּיִם וּשְׁלוֹשׁ מֵאוֹת וְנִצְדַּק קוֹדֶשׁ"...
כלומר החזון הוא לטווח זמן של לפחות 2300 שנים...
ובמסגרת החזון מתעד דניאל מפגש עם מלאכים...

ובקטעים מפרק ח' - כדלקמן:

וָאֶרְאֶה בֶּחָזוֹן וַאֲנִי הָיִיתִי עַל-אוּבַל אוּלָי...
וְהִנֵּה אַיִל אֶחָד עוֹמֵד... וְלוֹ קְרָנָיִם...
רָאִיתִי אֶת-הָאַיִל מְנַגֵּחַ יָמָּה וְצָפוֹנָה וָנֶגְבָּה
וְכָל-חַיּוֹת לֹא-יַעַמְדוּ לְפָנָיו וְאֵין מַצִּיל מִיָּדוֹ וְעָשָׂה כִרְצוֹנוֹ וְהִגְדִּיל וַאֲנִי הָיִיתִי מֵבִין...

כלומר, את חלק (א) זה של החזון - כי "הָאַיִל" הוא מלך פרסי - הבין דניאל בלי הסברים של מלאכים...

וְהִנֵּה צְפִיר-הָעִזִּים בָּא מִן-הַמַּעֲרָב עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ
וְאֵין נוֹגֵעַ בָּאָרֶץ וְהַצָּפִיר--קֶרֶן חָזוּת בֵּין עֵינָיו...
וַיַּךְ אֶת-הָאַיִל וַיְשַׁבֵּר אֶת-שְׁתֵּי קְרָנָיו...
וְלֹא-הָיָה מַצִּיל לָאַיִל מִיָּדוֹ...

ואכן, את חלק (ב) זה של החזון דניאל לא יכול היה להבין בעצמו...

והנה שמע דניאל שיחה בין מלאכים על טווח הזמן של החזון:

וָאֶשְׁמְעָה אֶחָד-קָדוֹשׁ מְדַבֵּר
וַיּוֹאמֶר אֶחָד קָדוֹשׁ לַפַּלְמוֹנִי הַמְדַבֵּר
עַד-מָתַי הֶחָזוֹן הַתָּמִיד וְהַפֶּשַׁע שׁוֹמֵם--תֵּת וְקוֹדֶשׁ וְצָבָא מִרְמָס
וַיּוֹאמֶר אֵלַי--עַד עֶרֶב בּוֹקֶר אַלְפַּיִם וּשְׁלוֹשׁ מֵאוֹת וְנִצְדַּק קוֹדֶשׁ...

ואמנם, גם את הדברים שנאמרו בין מלאכים (כגון "קדוש אחד לפלמוני") לא הצליח דניאל להבין בעצמו...

לפי-כך, דניאל ביקש בינה:

וַיְהִי בִּרְאוֹתִי אֲנִי דָנִיֵּאל--אֶת-הֶחָזוֹן וָאֲבַקְשָׁה בִינָה
וְהִנֵּה עוֹמֵד לְנֶגְדִּי כְּמַרְאֵה-גָבֶר
וָאֶשְׁמַע קוֹל-אָדָם בֵּין אוּלָי וַיִּקְרָא
וַיּוֹאמַר
גַּבְרִיאֵל הָבֵן לְהַלָּז אֶת-הַמַּרְאֶה...

ואמנם, דניאל קיבל את ההסבר והבין כי "לְמוֹעֵד קֵץ" = "2300 שנה ויותר"...
ועוד, קיבל דניאל הסבר נוסף:

וַיּוֹאמֶר הִנְנִי מוֹדִיעֲךָ אֵת אֲשֶׁר-יִהְיֶה בְּאַחֲרִית הַזָּעַם כִּי לְמוֹעֵד קֵץ...
הָאַיִל אֲשֶׁר-רָאִיתָ בַּעַל הַקְּרָנָיִם--מַלְכֵי מָדַי וּפָרָס
וְהַצָּפִיר הַשָּׂעִיר מֶלֶךְ יָוָן
וְהַקֶּרֶן הַגְּדוֹלָה אֲשֶׁר בֵּין-עֵינָיו הוּא הַמֶּלֶךְ הָרִאשׁוֹן...

כלומר, מדובר במאורעות היסטוריים לטווח זמן ארוך מאוד...
והאמת ההיסטורית מוכיחה כי "הַמֶּלֶךְ הָרִאשׁוֹן" = אכן הוא המלך היווני אלכסנדר הגדול...

וכהמשך הסביר המלאך "גַּבְרִיאֵל" לדניאל:

וְהַנִּשְׁבֶּרֶת--וַתַּעֲמודְנָה אַרְבַּע תַּחְתֶּיהָ אַרְבַּע מַלְכֻיוֹת מִגּוֹי יַעֲמוֹדְנָה וְלֹא בְכוֹחוֹ
וּבְאַחֲרִית מַלְכוּתָם כְּהָתֵם הַפּוֹשְׁעִים--יַעֲמוֹד מֶלֶךְ עַז-פָּנִים וּמֵבִין חִידוֹת
וְעָצַם כּוֹחוֹ וְלֹא בְכוֹחוֹ
וְנִפְלָאוֹת יַשְׁחִית וְהִצְלִיחַ וְעָשָׂה
וְהִשְׁחִית עֲצוּמִים וְעַם-קְדוֹשִׁים
וְעַל-שִׂכְלוֹ וְהִצְלִיחַ מִרְמָה בְּיָדוֹ
וּבִלְבָבוֹ יַגְדִּיל וּבְשַׁלְוָה יַשְׁחִית רַבִּים
וְעַל שַׂר-שָׂרִים יַעֲמוֹד וּבְאֶפֶס יָד יִשָּׁבֵר
וּמַרְאֵה הָעֶרֶב וְהַבּוֹקֶר אֲשֶׁר נֶאֱמַר אֱמֶת הוּא...

ואמנם...
האמת ההיסטורית מוכיחה כי המאבקים בין המלכויות התקיימו...
אולם החזון "לְיָמִים רַבִּים" נשאר בלתי מובן לדניאל...

וכך מתועד:

וְאַתָּה סְתוֹם הֶחָזוֹן כִּי לְיָמִים רַבִּים
וַאֲנִי דָנִיֵּאל נִהְיֵיתִי וְנֶחֱלֵיתִי יָמִים וָאָקוּם וָאֶעֱשֶׂה אֶת-מְלֶאכֶת הַמֶּלֶךְ
וָאֶשְׁתּוֹמֵם עַל-הַמַּרְאֶה וְאֵין מֵבִין...

***

ומה מובן לנו "עַם-קְדוֹשִׁים"...ומה לא מובן לנו:

1)
כלומר... לא מובן מי יהיה אותו "מֶלֶךְ עַז-פָּנִים וּמֵבִין חִידוֹת"...

האם מלך זה אכן הוא נשיא איראן (העמלקי הנבזה) אחמדינג'אד?

2)
כלומר... לא מובן איך המלך הנבזה יעיז "וְנִפְלָאוֹת יַשְׁחִית וְהִצְלִיחַ וְעָשָׂה"...
וכמו-כן, לא מובן איך המלך הנבזה יוכל "וְעַל-שִׂכְלוֹ וְהִצְלִיחַ מִרְמָה בְּיָדוֹ"...

3)
ואולי... מובן כי המלך הנבזה במלחמה ישחית "מעצמות גדולות ואת העם היהודי" = "וְהִשְׁחִית עֲצוּמִים וְעַם-קְדוֹשִׁים"...

אולם, מובטח בחזון:
וּבִלְבָבוֹ יַגְדִּיל וּבְשַׁלְוָה יַשְׁחִית רַבִּים
וְעַל שַׂר-שָׂרִים יַעֲמוֹד וּבְאֶפֶס יָד יִשָּׁבֵר
וּמַרְאֵה הָעֶרֶב וְהַבּוֹקֶר אֲשֶׁר נֶאֱמַר אֱמֶת הוּא...

כלומר, אפשר להבין כי: "וְעַל שַׂר-שָׂרִים יַעֲמוֹד" = "מאבקו של הנבזה מול אלהים"...
וכן, אפשר להבין כי: "כשלונו של הנבזה" = "וּבְאֶפֶס יָד יִשָּׁבֵר"...

וכמו-כן, אפשר להבין כי: "אֵת אֲשֶׁר-יִהְיֶה בְּאַחֲרִית הַזָּעַם" = "אחרי כל אלה" אז אכן תתקיים "בריאה חדשה" = "וְנִצְדַּק קוֹדֶשׁ"...

ואם-כן, מתחייב כי: "וְנִצְדַּק קוֹדֶשׁ" = "ניפוץ אבן השתייה והתגלות לוחות הברית"...

ואולי יהיה בגלל התיעוד: "וַאֲנִי הָיִיתִי עַל-אוּבַל אוּלָי" = "וְנִצְדַּק קוֹדֶשׁ" = "בלי המלחמה האחרונה" = "אוּלָי"...


תגובות